تولید آزمایشگاهی 6 محصول جدید دارویی در شرکت کارخانجات داروپخش انجام شد/ 3 محصول دارویی کارخانجات داروپخش دانش بنیان شدند جدیدترین اخبار شرکت ، داروها ، مناقصات و بورس در وبلاگ داروپخش

#

تولید آزمایشگاهی 6 محصول جدید دارویی در شرکت کارخانجات داروپخش انجام شد/ 3 محصول دارویی کارخانجات داروپخش دانش بنیان شدند

  • بدون دیدگاه
  • 10 دقیقه

معاون تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش از تولید آزمایشگاهی 6 محصول جدید دارویی در شرکت کارخانجات داروپخش خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کارخانجات داروپخش، دکتر سپیده مهرنیا با اشاره به بررسی مستمر مراجع بین‌المللی داروسازی جهت انتخاب داروهای جدید و مورد نیاز کشور در معاونت تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش  اظهار داشت :  طراحی و فرمولاسیون داروهای جدید ، اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های تولید و بهبود کیفیت  بخشی از اقدامات انجام شده در معاونت تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش است.
وی افزود: تهیه اطلاعات جامع از ماده موثره و محصول انتخاب شده در کمیته انتخاب دارو با بهره‌گیری از آخرین منابع بین‌المللی   ارائه اطلاعات جهت ورود محصولات جدید به فهرست دارویی ایران از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.
معاون تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه  مطالعات پیش فرمولاسیون و فرمولاسیون و  مطالعات آنالیز مواد اولیه از اقداماتی است که در حال حاضر به صورت مداوم در حال انجام است ، بیان کرد: فرمولاسيون محصولات جديد به منظور تقويت سبد محصولات شركت،  اصلاح فرمولاسيون تولیدات جاری شركت به منظور بهبود كيفيت محصولات و فرمولاسیون داروهایی که دوره پتنت آن‌ها رو به اتمام است و رفع مشکلات احتمالی در روند تولید محصولات جاری از اهداف واحد تحقیق و توسعه دارویی شرکت کارخانجات داروپخش است.
دکتر مهرنیا با بیان اینکه تولید آزمایشگاهی 6 محصول جدید دارویی در شرکت کارخانجات داروپخش انجام شد ، عنوان کرد: این محصولات در سه گروه دارویی است.
وی با اشاره به اینکه 24 محصول مشتمل بر 16 گروه دارویی آماده تولید آزمایشگاهی است، گفت: 10 محصول در 8 گروه دارویی در مرحله پیش تولید آزمایشگاهی است..
معاون تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به اینکه 59 محصول مشتمل بر 30 دسته دارویی در طرح توسعه محصول قرار دارد ، افزود: 17 محصول دارویی شرکت مشتمل بر 11 دسته دارویی در طرح اصلاح روش ساخت و تغییر فرمولاسیون قرار دارد..
دکتر مهرنیا با اشاره به اینکه دو محصول از یک دسته دارویی در طرح اصلاح بهینه سازی روش ساخت قرار دارد، ادامه داد: 2 محصول مشتمل بر دو دسته دارویی در طرح تغییر در بسته بندی محصول قرار دارد ، 3 محصول مشتمل بر یک گروه دارویی در طرح روش ساخت و آنالیز محصول نهایی شده است، همچنین 7 محصول مشتمل بر 5 دسته دارویی در طرح تغییر در فرمولاسیون قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه افزایش منابع برای 38 ماده موثره مشتمل بر 25 دسته دارویی در طرح توسعه منابع انجام شده است ، ادامه داد: 21 محصول مشتمل بر 15 دسته دارویی در طرح آنالیز و پایداری نمونه های تولیدی انجام شده است، پرونده جامع دارویی برای 7 محصول جدید نگارش و به سازمان غذا و دارو ارسال شده است و پرسش نامه 6 محصول تهیه و برای سازمان غذا و دارو ارسال شده است، همچنین 22 محصول تولیدی در طرح عیب یابی و رفع اشکال  شده است.
دکتر مهر نیا با بیان اینکه 6 محصول تولیدی در طرح ارزش گذاری و ارزیابی برای تولید انجام شده است، تصریح کرد: 7 مورد تعمیرات دستگاهی و یک مورد خرید دستگاه یو پی ال سی برای سنجش ، توسعه فضای فرمولاسیون با انجام کار ساختمانی از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه تولید قراردادی یکی از مباحث مهم برای شرکت بوده استف تاکید کرد: در این راستا تولید قراردادی برای قطره های چشمی منعقد شده است و دو محصول جدید برای ورود به فهرست دارویی کشور در دست اقدام است، مطالعات برون تن برای 13 محصول به سرانجام رسیده است، ارائه 8 محصول در طرح دانش بنیان و تایید سه محصول در این طرح انجام شده است.
انتهای پیام/

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید
    • Captcha
    مقالات مرتبط